PROJEKT "LEPSZA EDUKACJA W GMINIE JASTKÓW"
Od 1 marca realizowany jest w naszej szkole projekt „Lepsza edukacja w Gminie Jastków”. Jest to projekt dofinansowany z programu „Fundusze Europejskie dla Lubelskiego”, którego głównym celem jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości programu rozwojowego.
Numer Projektu: FELU.10.03-IZ-00-0187/23-00
Nazwa Programu: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Oś Priorytetowa: X Lepsza Edukacja
Działanie: 10.3 Kształcenie ogólne
Wartość Projektu: 2 838 416,09
Wydatki kwalifikowalne: 2 838 416,09;
kwota dofinansowania: 2 539 866,09 zł w tym 2 412 653,68 ze środków UE.
Cel: Celem głównym projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości
programu rozwojowego obejmującego wsparcie uczniów w ramach zajęć
wyrównawczych, rozwijających i terapeutycznych, nauczycieli w ramach szkoleń i
studiów podyplomowych oraz doposażenie placówek i dostosowanie ich do potrzeb
osób z niepełnosprawnością w szkołach podstawowych w Jastkowie, Snopkowie,
Tomaszowicach, Płouszowicach i Ożarowie. Wsparciem zostanie objętych 605
uczniów i 90 nauczycieli. Projekt ma na celu podniesienie jakości świadczonych
usług oraz przygotowanie szkoły do prowadzenia edukacji włączającej,
koncentrującej się na grupach, które najbardziej potrzebują wsparcia, z
zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD-univesal
learning desing).
Zakres Projektu:
Warsztaty dla uczniów: zajęcia rozwijające i wyrównawcze dla uczniów
podnoszące ich kompetencje w zakresie przedmiotów takich jak:
matematyka,j.polski, j. angielski, geografia;
Warsztaty dla uczniów z robotyki i programowania, koła naukowe, koło
żeglarskie, zajęcia medialne;
Zajęcia dla uczniów: terapeutyczne, logopedyczne, integracji sensorycznej,
rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, psychologiczno-
pedagogiczne;
Szkolny Ośrodek Kariery - zajęcia z doradztwa zawodowego, wyjazdy
zawodoznawcze;
Zatrudnienie asystenta dla uczniów o SPE (z zachowaniami opozycyjno-
buntowniczymi);
Zajęcia dla nauczycieli: studia podyplomowe podnoszące kompetencje z
zakresu integracji społecznej;
Zajęcia dla nauczycieli: kursy zawodowe podnoszące kompetencje( Terapia
ręki I i II stopnia, TUS I i II stopnia, Programowanie, Robotyka, Kurs
Fotograficzny). Kursy zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą
uzyskanie kwalifikacji;
Zajęcia dla nauczycieli: szkolenia, warsztaty podnoszące kompetencje z
zakresu mediacji szkolnej, zielonej transformacji, nagrywania, montażu
filmów i obróbki zdjęć, warsztaty z zakresu stymulowania rozwoju ucznia.
Szkolenia i warsztaty zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą
uzyskanie kwalifikacji;
Wyposażenie w materiały edukacyjne, biurowe, plastyczne;
Wyposażenie w sprzęt elektroniczny oraz licencje i programy;
Adaptacja sal do integracji sensorycznej;
Wyjazdy edukacyjno- integracyjne.
Grupy docelowe:
Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych:
1) pięć Szkół Podstawowych , dla których organem prowadzącym jest Gmina
Jastków:
a) SP im. Józefa Piłsudskiego w Jastkowie (SPJ)
b) SP im. Anny i Andrzeja Nowaków w Ożarowie (SPO)
c) SP im. Bolesława Prusa w Płouszowicach (SPP)
d) SP im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Snopkowie (SPS)
e) SP im. Jana Pawła II w Tomaszowicach.(SPT)
2) Uczniowie uczęszczający do ww. szkół w łącznej liczbie 605 uczniów (286 K,
319M), w tym 37 OzN (15K, 22M), w tym:
a) SPJ: 190 (91K, 99 M), w tym 11 OzN (5K, 6M)
b) SPO: 73 (32K, 41M), w tym 0 OzN
c) SPP: 88 (44K, 44 M), w tym 11 OzN (4K, 7M)
d) SPS: 155 (76K, 79M), w tym 4 OzN (2K, 2M)
e) SPT: 99 (43K, 56M), w tym 11 OzN (4K, 7M).
oraz nauczyciele zatrudnieni w ww. szkołach w łącznej liczbie 90 os. (84 K, 6M), w
tym 1 OzN (1K):
a) SPJ: 29 (26K, 3M)
b) SPO: 14 (14K, 0M)
c) SPP: 18(17K, 1M)
d) SPS: 18 (18K, 0M)
e) SPT: 11 (9K, 2M).
Kluczowe wskaźniki projektu:
PRODUKTY:
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 5
Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami –5
Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 605 osoby
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 90 osób
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i
edukacyjnych, objętych wsparciem – 158 osób
Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 316 osób
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i
edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta – 3 osoby
Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z
niepełnosprawnością – 5
Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 5
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem świadczonym przez szkoły ćwiczeń – 90 osób
Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 5
REZULTATY:
Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 575 osób
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu - 85 osób
Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie– 38 osób
W naszej uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach wyrównujących z języka angielskiego, z języka polskiego i matematyki, zajęciach medialnych, logopedycznych, zajęciach z robotyki, kole żeglarskim, zajęciach z doradztwa zawodowego, zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz zajęciach z integracji sensorycznej. W szkole powstanie też sala integracji sensorycznej, która będzie wyposażona ze środków projektu. Projekt będzie realizowany przez 2,5 roku – do końca roku szkolnego 2025/2026.